Dag 61, van Auritz naar Zubiri, 29 km. - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Henny-Kees-Clemy - WaarBenJij.nu Dag 61, van Auritz naar Zubiri, 29 km. - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Henny-Kees-Clemy - WaarBenJij.nu

Dag 61, van Auritz naar Zubiri, 29 km.

Door: Hanneke/Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny-Kees-Clemy

28 Mei 2012 | Spanje, Zubiri

Nu begint het een beetje vervelend te worden, dat lopen in de regen! Ik had ook weer verder dan Zubiri willen lopen, maar dat ging niet - alles wordt nat en klam onder de poncho. Dus na 29 km. moest ik wel stoppen. Ik kon terecht in een gemeente refugio,
hier lag ik met 26 mannen en vrouwen in een zaal - allemaal stapelbedden, steeds 2 tegen elkaar - niet echt comfortabel.
Het is ook ontzettend druk met pelgrims - overal zie je ze lopen. Ontmoette hier ook Wim Vereschildt uit Elst - hij had de Camino al 14 jaar eerder gelopen en was verbaasd over de toegenomen drukte.
's-Avonds met hem naar een restaurant/ bar gegaan om te eten, de bar was open, restaurant ging om 19.30 open. Er kwamen steeds meer pelgrims en het leek me verstandig om alvast bij de ingang te gaan staan, en dat was maar goed ook. Toen ze open gingen was het echt dringen, maar gelukkig hadden we beiden een stoel.
Op dat moment had ik zoiets van - dit ga ik dus niet doen elke avond tot aan Santiago, ik stop ermee! Het is gewoon veel te druk. Ik was in Frankrijk al wel een paar keer gewaarschuwd dat het in Spanje druk zou zijn, maar dit had ik dus nooit verwacht.
Ook de zusjes Bertens die ik in Limoges had ontmoet, gingen om die reden maar tot Saint Jean Pied de Port, en gingen dan terug na huis. Ik vond het heel jammer dat ik deze beslissing moet nemen. Hoefde nog maar een maand te lopen, ben in een heel goede conditie, lopen gaat hartstikke goed. Wilde daarom minstens 30 km. per dag lopen, betekent wel dat ik daardoor later in een refugio aankom en dus veel minder kans heb op een slaapplek - en deze race wilde ik niet. Waar ik nu sliep was het om 14.00uur al vol - meer dan 100 bedden.


  • 28 Mei 2012 - 19:34

    Mijntje:

    Hee clemy,

    Ontzettend knap wat je gedaan hebt. Wat jammer dat het zo druk was. En dat je daar door de beslissing hebt genomen om weer lekker naar huis te gaan. Maar heel erg begrijpelijk.
    Nu heerlijk nagenieten van alle ervaringen die je hebt opgedaan. En dat zijn er volgens mij wel heel erg veel.

    Groetjes Mijntje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny-Kees-Clemy

Wij gaan 22 maart met 3-en vertrekken naar Santiago de Compostela. Kees, Clemy en Henny lopen om 10.00 uur aan vanaf de Parade in Den Bosch.

Actief sinds 25 Feb. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 69517

Voorgaande reizen:

22 Maart 2012 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: