Dag 62, van Zubiri naar Pamplona, 22 km. - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Henny-Kees-Clemy - WaarBenJij.nu Dag 62, van Zubiri naar Pamplona, 22 km. - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Henny-Kees-Clemy - WaarBenJij.nu

Dag 62, van Zubiri naar Pamplona, 22 km.

Door: Hanneke/Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny-Kees-Clemy

28 Mei 2012 | Spanje, Pamplona

Vanmorgen vroeg vertrokken - 6.45 uur. Alles was nog dicht, dus Wim en ik moesten op ons ontbijtje wachten. Onderweg kwamen we steeds meer pelgrims tegen, en in een dorpje
waar een particulier zijn garage had omgebouwd om koffie en broodjes te verkopen, werden goede zaken gedaan!! Ook de paadjes en weggetjes zijn door de massa die erover heen loopt verandert in gladde modderpaadjes - ook omdat het nog steeds regent.
Bij de smalle bergweggetjes liep je soms in een rijtje van een man of 10, omdat je elkaar niet kunt passeren. Om 10.15 kwamen we in Pamplona aan - mooie, gezellige stad. Met Wim nog een kop koffie gedronken, hij ging een hotelletje opzoeken om zijn kleding te kunnen wassen - was in de modder uitgegleden. Ik heb een taxi naar het vliegveld genomen, en weer terug naar het centrum omdat een vlucht vanuit Pamplona wel heel erg prijzig zou worden. In het centrum de bus naar Bilbao genomen, 2 uur onderweg. Kon een vlucht om 20.00 uur naar Amsterdam boeken, vandaar de bus naar het Bossche waar ik om iets na 00.00 uur aankwam.
Daar waren Juul & Ilse en Hanneke voor een warm onthaal.

• 28 Mei 2012 - 17:44

Lutgart:

proficiat
    voor elke stap in de tocht
    de weg is belangrijk, niet zozeer het eindpunt
    hopelijk behouden jullie de fijne ervaringen als juweeltjes om te koesteren
    aan allen een gemeend proficiat
    groetjes

• 29 Mei 2012 - 09:07

Hélène:

Wat een ervaring! Nederland-Belgie-Frankrijk-Spanje. Jammer van al die regen. Niemand pakt jou deze ervaring meer af. Wel jammer dat je vanwege de drukte deze beslissing moest nemen.
    Want de conditie was nog goed en daarop zou je het gehaald hebben. Maar het is gekkenwerk om die onrust in te duiken. In ieder geval "petje af" en WELKOM THUIS!

• 30 Mei 2012 - 18:51

Marleen:

Henny, wat ongelooflijk jammer dat je je tocht hebt moeten opgeven. Maar met al die drukte en dan ook de vele regen is het goed te begrijpen. Is er geen kans dat je over een tijdje weer teruggaat naar waar je nu geëindigd bent en het laatste stuk alsnog loopt? Ik moet eerlijk zeggen, ik zou niet eens zijn begonnen aan de tocht, petje af dat je zo ver bent gekomen. De ervaring en herinneringen die je hebt, dat is iets om te koesteren.

• 07 Juni 2012 - 06:59

Theo:

Oef...een wel abrubt einde, vreselijk jammer voor je dat je door externe omstandigheden moet kappen! Die kut regen, ik denk dan aan ons uitstapje Bretagne en dat was maar kort en was het spuugzat. Als het verwachtingspatroon dermate te kort schiet houdt het een keer op. Hoop je snel te zien/spreken!

• 09 Juli 2012 - 18:04

HELLO: